Kako su zbog Covid-19 pandemije potrošači širom svijeta ostali kod kuće, gotovo sve, od namirnica do vrtlarskih potrepština, kupovalo se online. Prema najnovijem izvještaju Mastercard Recovery Insights, to je rezultiralo sa dodatnih 900 milijardi dolara potrošenih u maloprodaji širom svijeta tokom 2020. godine. Drugim riječima: udio e-trgovine je 2020. iznosio približno 1 dolar od svakih 5 dolara potrošenih u maloprodaji, u odnosu na oko 1 dolar od svakih 7 potrošenih tokom 2019.1
Očekuje se da će otprilike 20-30% globalnog prelaska na digitalnu tehnologiju uzrokovanog Kovid-om biti trajno, prema istraživanju Recovery Insights kompanije Mastercard: Trgovinska E-volucija. Izvještaj se oslanja na anonimizirane i zbirne podatke o prodajnim aktivnostima obavljenim preko Mastercard mreže, kao i na analizu koju je sproveo Mastercard Ekonomski Institut. Analiza daje dublji prikaz šta ovo znači za svaku pojedinu državu i sektor, za robe i usluge, kako na tržišnom, tako i na prekograničnom nivou.
"Dok su potrošači bili kod kuće, njihov novac je putovao daleko zahvaljujući e-trgovini", kaže Bricklin Dwyer, glavni ekonomista u kompaniji Mastercard i šef Mastercard Ekonomskog Instituta. „Ovo ima značajne implikacije, a zemlje i kompanije koje su postavile digitalno poslovanje kao prioritet nastavljaju ostvarivati benefite. Naša analiza pokazuje da i najmanje kompanije bilježe koristi kada se prebace na digitalne kanale."
Iako digitalna transformacija nije ni univerzalna ni konzistentna - zbog geografskih, ekonomskih i razlika u kućnim prihodima - izvještaj otkriva nekoliko ključnih sveobuhvatnih trendova:
Uvidi u oporavak: Trgovinska E-volucija se može pogledati ovdje - https://go.mastercardservices.com/commerce-e-volution-eur-press
Mastercard je prošle godine pokrenuo Recovery Insights (Uvidi u oporavak) kako bi pomogao kompanijama i vladama da bolje upravljaju zdravstvenim, sigurnosnim i ekonomskim rizicima uslovljenim Covid-19 pandemijom. Inicijativa se oslanja na analitičke i eksperimentalne platforme kompanije Mastercard, te njihovu dugogodišnju savjetodavnu praksu i jedinstvene uvide zasnovane na podacima za pružanje relevantnih i pravovremenih alata, inovacija i istraživanja.
Metodologija
Izvještaj se oslanja na anonimizirane i zbirne podatke o prodajnim aktivnostima putem Mastercard mreže i analizu koju je sproveo Mastercard Ekonomski Institut.
1Mastercard Ekonomski Institut se oslanjao na aktivnosti unutar Mastercard mreže i modelovao je studiju prema globalnoj maloprodajnoj e-trgovini za sve vrste plaćanja kako bi odredio dodatnu potrošnju u e-trgovinama na malo i to na osnovu odstupanja od trenda.
O Mastercard Ekonomskom institutu
Ekonomski Institut kompanije Mastercard pokrenut je 2020. godine u svrhu analiziranja makroekonomskih trendova kroz prizmu potrošača. Tim ekonomista, analitičara i naučnika podataka oslanja se na uvide kompanije Mastercard – oslanjajući se na Mastercard potrošački puls (Mastercard SpendingPulse™) i podatke trećih strana kako bi pružio redovno izvještavanje o ekonomskim pitanjima za ključne korisnike, partnere i regulatore.
O kompaniji Mastercard
Mastercard je globalna tehnološka kompanija u oblasti platne industrije. Naša misija je da povežemo i osnažimo inkluzivnu, digitalnu ekonomiju od koje korist imaju svi i svuda time što transakcije činimo sigurnim, jednostavnim, pametnim i pristupačnim. Kroz korištenje sigurnih podataka i mreže, partnerstava i oslanjajući se na neprocjenjive strasti, naše inovacije i rješenja pomažu pojedincima, finansijskim institucijama, vladama i poslovnim subjektima da ostvare svoj najveći potencijal. Naš koeficijent pristojnosti (DQ) je u osnovi naše poslovne kulture i svega što radimo unutar kompanije i izvan nje. Sa vezama na preko 210 tržišta i teritorija, mi gradimo održivi svijet u kome su neprocjenjive mogućnosti svima dostupne.
Izjava o odricanju od odgovornosti
© 2021 Ova prezentacija i sadržaj namijenjeni su isključivo kao istraživački alat u informativne svrhe, a ne kao investicijski savjeti ili preporuke za bilo koju određenu akciju ili investiciju i ne trebaju služiti, u cijelosti ili djelomično, kao osnova za donošenje odluka ili u svrhe investiranja. Tačnost ovog sadržaja nije zagarantovana i data je korisnicima „na način kakva u suštini i jeste“, a podaci se mogu pregledati i koristiti na vlastiti rizik. Ovaj sadržaj, uključujući procijenjene ekonomske prognoze, simulacije ili scenarije Ekonomskog Instituta kompanije Mastercard, ni na koji način ne odražava očekivanja za (ili stvarne) operativne ili finansijske učinke kompanije Mastercard.